Tarifas de redacción de textos publicitarios (copywriting) en español
Thread poster: Vanessa Klint
Vanessa Klint
Vanessa Klint  Identity Verified
Sweden
Local time: 16:39
Member (2022)
Swedish to Spanish
+ ...
Apr 8, 2022

Trabajo como traductora desde hace varios años y me acaban de ofrecer trabajo como "copywriter" autónoma. Me piden mi tarifa por hora, pero no sé muy bien cuánto pedir. Por lo que estoy viendo, el copywriting es obviamente más caro que la traducción por el tipo de trabajo que requiere. Veo tarifas altísimas para sueco y alemán, por ejemplo. Lo que no sé es qué tarifas son las más comunes para el copywriting de español. Si hay alguien por aquí que tenga experiencia en el tema y que m... See more
Trabajo como traductora desde hace varios años y me acaban de ofrecer trabajo como "copywriter" autónoma. Me piden mi tarifa por hora, pero no sé muy bien cuánto pedir. Por lo que estoy viendo, el copywriting es obviamente más caro que la traducción por el tipo de trabajo que requiere. Veo tarifas altísimas para sueco y alemán, por ejemplo. Lo que no sé es qué tarifas son las más comunes para el copywriting de español. Si hay alguien por aquí que tenga experiencia en el tema y que me pueda orientar, se lo agradecería mucho.Collapse


 
Samuel Murray
Samuel Murray  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:39
Member (2006)
English to Afrikaans
+ ...
Google Translate says Apr 8, 2022

Google Translate says that Vanessa Klint wrote:
Drafting Rates of Advertising Texts (COPYWRITING) in Spanish
I work as a translator for several years and they have just offering me work as "Copywriter" autonomous. They ask me for my rate per hour, but I do not know how much to ask for. As far as I am seeing, the copywriting is obviously more expensive than the translation for the type of work it requires. I see very talented rates for Swedish and German, for example. What I do not know is what rates are the most common for Spanish copywriting. If there is someone around here that has experience in the subject and that I can guide me, I would appreciate it very much.


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Fernanda Rocha[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Tarifas de redacción de textos publicitarios (copywriting) en español







Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »