BVN in Frankrijk...
Thread poster: Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)  Identity Verified
France
Local time: 19:08
English to Dutch
+ ...
Mar 22, 2011

Hallo taalgenoten,

Ik dacht erover om eens lekker TV te gaan kijken en kom er vervelend genoeg achter dat de satellietfrequentie voor BVN is gewijzigd. Helaas ben ik niet zo goed met de nieuwe CanalPlus decoder dat ik dat zelf even op kan lossen (volgens mij is het ook niet de bedoeling dat ik zelf met de instellingen aan de gang ga, maar ik kan me vergissen). Is er een snelle oplossing voorhanden of kan ik beter maar zelf naar CanalPlus gaan om ze de nieuwe satellietfrequentie door
... See more
Hallo taalgenoten,

Ik dacht erover om eens lekker TV te gaan kijken en kom er vervelend genoeg achter dat de satellietfrequentie voor BVN is gewijzigd. Helaas ben ik niet zo goed met de nieuwe CanalPlus decoder dat ik dat zelf even op kan lossen (volgens mij is het ook niet de bedoeling dat ik zelf met de instellingen aan de gang ga, maar ik kan me vergissen). Is er een snelle oplossing voorhanden of kan ik beter maar zelf naar CanalPlus gaan om ze de nieuwe satellietfrequentie door te geven?
Collapse


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 19:08
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Kanalen zoeken Mar 24, 2011

Hallo Theo,

Ik neem aan dat je schotel gericht is op de Astra 1 satellieten op 19,2 graden oost. Er bestaan elegantere oplossingen, zoals handmatig de nieuwe frequentie opgeven of een nieuwe zenderlijst inlezen via een modemkabel, maar ik heb vanavond gewoon alle zenders weggegooid en de decoder opnieuw naar kanalen laten zoeken.

Je moet je lievelingszenders daarna zelf weer op een rijtje zetten maar dat is in een kwartiertje gepiept. Vergeet niet om BR-alpha hoog op je
... See more
Hallo Theo,

Ik neem aan dat je schotel gericht is op de Astra 1 satellieten op 19,2 graden oost. Er bestaan elegantere oplossingen, zoals handmatig de nieuwe frequentie opgeven of een nieuwe zenderlijst inlezen via een modemkabel, maar ik heb vanavond gewoon alle zenders weggegooid en de decoder opnieuw naar kanalen laten zoeken.

Je moet je lievelingszenders daarna zelf weer op een rijtje zetten maar dat is in een kwartiertje gepiept. Vergeet niet om BR-alpha hoog op je kijklijst te zetten: zalige Duitse programma's van minstens een uur over allerlei belangwekkende, niet zo actuele onderwerpen.

Succes,
Gerard
Collapse


 
Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)  Identity Verified
France
Local time: 19:08
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dank je Gerard! Mar 25, 2011

Ik ben onlangs overgegaan naar de nieuwe nieuwe CanalPlus decoder voor HD en hoewel het beeld inderdaad haarscherp is, ben ik maar matig tevreden over die decoder. Ik had al geprobeerd de kanalen opnieuw te zoeken maar ik blijf het vervelende scherm houden voor BVN, waarin netjes de nieuwe frequentie wordt aangegeven. Handmatig die frequentie invoeren lukt niet, heb ik toch maar eens geprobeerd, maar zonder succes. Heb jij die nieuwe zwart-witte decoder of nog de oude zwarte?

Als di
... See more
Ik ben onlangs overgegaan naar de nieuwe nieuwe CanalPlus decoder voor HD en hoewel het beeld inderdaad haarscherp is, ben ik maar matig tevreden over die decoder. Ik had al geprobeerd de kanalen opnieuw te zoeken maar ik blijf het vervelende scherm houden voor BVN, waarin netjes de nieuwe frequentie wordt aangegeven. Handmatig die frequentie invoeren lukt niet, heb ik toch maar eens geprobeerd, maar zonder succes. Heb jij die nieuwe zwart-witte decoder of nog de oude zwarte?

Als die Duitstalige kanalen zijn inderdaad een bonus en ook de Franse kanalen zijn erg prettig, ik mag me graag vermaken met Cuisine TV, Des chiffres et des lettres en natuurlijk (het is weer terug) Roue de la fortune. Ik mis eigenlijk alleen BBC 1 en 2, vooral Have I got News for You is een groot gemis voor mijn vrouw en mezelf.
Collapse


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 19:08
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Cuisine TV? Mar 26, 2011

Heb jij Cuisine TV? Dat is toch een betaalde zender?

Ik had aanvankelijk ook kanalen bijgezocht, maar dat werkte niet voor BVN - ik heb trouwens een decoder van een heel vaag merk. Alles weggooien en opnieuw zoeken werkte wel: je krijgt dan een kanaal dat BVN heet en een kanaal dat BVN (old) heet.

Succes,
Gerard


 
Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)  Identity Verified
France
Local time: 19:08
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Inderdaad, Cuisine TV is een betaalzender Mar 26, 2011

Maar als dank voor mijn loyale kijkgedrag (mijn Frans is niet goed genoeg om over prijs te onderhandelen) krijg ik regelmatig een paar maanden van CanalPlus waarin ik allerlei extra kanalen kan kijken. Heeft weinig nut want ik ben een echte TV-verslaafde en de filmkanalen van CanalPlus doen eigenlijk niets anders dan recyclen van wat er twee maanden geleden op de CanalPlus-zenders is uitgezonden, maar dan blijft er nog genoeg over zoals bv Cuisine TV en Eurosport 2 om mijn nachtelijke uurtjes i... See more
Maar als dank voor mijn loyale kijkgedrag (mijn Frans is niet goed genoeg om over prijs te onderhandelen) krijg ik regelmatig een paar maanden van CanalPlus waarin ik allerlei extra kanalen kan kijken. Heeft weinig nut want ik ben een echte TV-verslaafde en de filmkanalen van CanalPlus doen eigenlijk niets anders dan recyclen van wat er twee maanden geleden op de CanalPlus-zenders is uitgezonden, maar dan blijft er nog genoeg over zoals bv Cuisine TV en Eurosport 2 om mijn nachtelijke uurtjes in te vullen.

Overigens heb ik mijn BVN-probleem opgelost en daarvoor dank, want ik heb na jouw post wat aan empirisch leren gedaan: de hele decoder opnieuw geïnstalleerd, vervolgens een uitgebreide kanalenzoekactie gedaan en op kanaal 1377 (jawel ik heb nu meer dan 1500 kanalen waarvan CanalPlus er ongeveer 375 ook doorgeeft) liep ik tegen de samenvatting van Hongarije-Nederland aan (en daar was het me eigenlijk om te doen). Ik kan dat ongetwijfeld veranderen naar een meer handzaam kanaalnummer, maar ik ben erg lui en vermoed dat CanalPlus het oude BVN-kanaalnummer vroeg of laat op de vertrouwde plek zal zetten. Dat gebeurde ook bij Sky, toen die van satelliet veranderden...
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


BVN in Frankrijk...






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »