Ik heb onlangs ontdekt dat ze echt Hollandse drop verkopen hier in Brighton!
Thread poster: Michael Beijer
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 14:19
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Feb 17, 2011

In een snoep winkel in 'The Lanes' (de winkel heet 'Caramella' en staat min of meer tegenover Snooper’s Paradise) heb ik een paar dagen geleden gesproken met de eigenaar van een kleine snoep winkel die een heel scala aan echte drop importeert vanuit Nederland.

Oké, misschien een beetje 'off topic', maar wel heel erg leuk als je hier in de buurt woont en echte drop mist. Ik probeer mensen hier in Engeland steeds uit te leggen wat het is, en dat het wel degelijk wat anders is dan
... See more
In een snoep winkel in 'The Lanes' (de winkel heet 'Caramella' en staat min of meer tegenover Snooper’s Paradise) heb ik een paar dagen geleden gesproken met de eigenaar van een kleine snoep winkel die een heel scala aan echte drop importeert vanuit Nederland.

Oké, misschien een beetje 'off topic', maar wel heel erg leuk als je hier in de buurt woont en echte drop mist. Ik probeer mensen hier in Engeland steeds uit te leggen wat het is, en dat het wel degelijk wat anders is dan bijvoorbeeld Wine Gums, of dat spul uit Skandinavie.

En het is niet eens duurder dan bij Jamin!

Michael

-----------------------------------
"This 'pick and mix' style sweet shop has every sweet you can think of! They even have those sweets you never thought you'd see again! Seem to have a number of 'continental' brands on their shelves. Has a fantastic area dedicated to dutch salt liquorice which (although an acquired taste) is so hard to come by!" (review op: http://www.qype.co.uk/place/325414-Caramella-Brighton)
Collapse


 
Nils Vanbellingen
Nils Vanbellingen  Identity Verified
Local time: 15:19
German to Dutch
+ ...
Kriekenbier Feb 20, 2011

En hier in het station van Bazel verkopen ze echte Belgische Kriek Lindemans

 
Els Spin
Els Spin  Identity Verified
Netherlands
Local time: 15:19
Dutch to English
+ ...
Nog wel meer... Mar 16, 2011

In Brighton kun je ook gewoon speculaasjes kopen, hoor. En gesuikerde pinda's.
Tenminste, toen ik er woonde


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 06:19
English to Dutch
+ ...
Hagelslag.. Mar 17, 2011

..kun je hier krijgen. En Conimex-producten. En muntendrop. En Frico kaas. Veel plaatsen in Canada hebben een Nederlands winkeltje waar het veel Nederlandser is dan in Nederland. De emigranten zijn blijven steken in de tijd toen ze Nederland verlieten, dus blijven ze hun vertrouwde producten vaak nog trouw als deze in Nederland nauwelijks nog een rol spelen.

Ze verkopen hier ook weed die heel er lijkt op de weed die je in Nederland kunt krijgen, maar dat heb ik natuurlijk maar van
... See more
..kun je hier krijgen. En Conimex-producten. En muntendrop. En Frico kaas. Veel plaatsen in Canada hebben een Nederlands winkeltje waar het veel Nederlandser is dan in Nederland. De emigranten zijn blijven steken in de tijd toen ze Nederland verlieten, dus blijven ze hun vertrouwde producten vaak nog trouw als deze in Nederland nauwelijks nog een rol spelen.

Ze verkopen hier ook weed die heel er lijkt op de weed die je in Nederland kunt krijgen, maar dat heb ik natuurlijk maar van horen zeggen.
Collapse


 
Maaike van Vlijmen
Maaike van Vlijmen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 15:19
Member (2009)
Italian to Dutch
+ ...
Beschuit Mar 17, 2011

Ik koop hier bij Tesco "Dutch crispbakes"
En al mijn gasten moeten verplicht een pak hagelslag meenemen, anders komen ze er niet in!


 
sindy cremer
sindy cremer
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Kruiden en specerijen May 2, 2011

Gelukkig geef ik niet veel om drop, maar ik mis wel de kruiden en specerijen (dat is overigens meteen zo ongeveer het enige wat ik mis aan Nederland). Ik was stomverbaasd toen ik bij de locale Dunnes (een durp van net 3,000 inwoners op 30 minuten afstand van waar ik woon) een paar flesjes Conimex ketjap tegenkwam...!
Verder is er in mijn omgeving weinig Nederlands en nog veel minder exotisch te vinden. De Ierse keuken is (so
... See more
Gelukkig geef ik niet veel om drop, maar ik mis wel de kruiden en specerijen (dat is overigens meteen zo ongeveer het enige wat ik mis aan Nederland). Ik was stomverbaasd toen ik bij de locale Dunnes (een durp van net 3,000 inwoners op 30 minuten afstand van waar ik woon) een paar flesjes Conimex ketjap tegenkwam...!
Verder is er in mijn omgeving weinig Nederlands en nog veel minder exotisch te vinden. De Ierse keuken is (sorry, Ieren!) nogal ‘bland’ en behoorlijk 'spudgericht’. Bezoekers aan Ierland vraag ik dus ook steevast om sambal en Indische en Thaise kruiden mee te nemen. En als ik het overvolle Nederland bezoek haal ik voordat ik m'n koffer van de band oppik, altijd eerst een paar doosjes sushi & sashimi bij Shirasagi op Schiphol ... Yum!
Collapse


 
Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)  Identity Verified
France
Local time: 15:19
English to Dutch
+ ...
Lachen! May 3, 2011

Marinus Vesseur wrote:

...
Ze verkopen hier ook weed die heel er lijkt op de weed die je in Nederland kunt krijgen, maar dat heb ik natuurlijk maar van horen zeggen.


Tuurlijk Marinus! Wel grappig dat er in NL steeds moeilijker over weed wordt gedaan terwijl andere landen langzaam in lijken te zien dat het NL koffieshopbeleid helemaal zo slecht nog niet is

Hier in Cuqueron verkopen ze helemaal niks (geen winkels hier), maar de supermarkten Leclerc en Carrefour zijn behoorlijk goed voorzien van speculaas en bastognekoekjes, maar sinds ik mijn eetgewoonten heb aangepast heb ik daar eigenlijk niks aan. Eigenlijk mis ik de bloemen nog het meest: vrijdag, eind van de middag, centraal station Utrecht, als de rozen verkocht moeten worden: 40 rozen voor een tientje en met wat pingelen 80 voor 15 euro. Daar kun je nog eens mee thuiskomen na een week lang overwerken!


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Ik heb onlangs ontdekt dat ze echt Hollandse drop verkopen hier in Brighton!






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »